Vi skal til, at genindrette vores skoler.

Med den nye skolereformen skal elever og lærere se frem til en længere skoledag, med øget fysisk aktivitet. 45 minutter fysisk aktivitet hver dag. Det betyder, at skolernes faciliteter skal indrettes, så de i højere grad inviterer til  bevægelse.

Nyere forskning viser, at læring fremmes bedst, hvis den fysiske aktivitet er integreret i undervisningen. Det betyder, at det ikke er nok med multihaller og ude aktiviteter, der skal være enkle og mindre indendørs tiltag, der indbyder til bevægelse i undervisningen. Alfabettrappe

Det kunne være en talvæg, som bruges i matematik – hvor der kan løbes eller slås regnestykker. Eller en alfabettrappe hvor eleverne kan hoppe deres navn.

Vi skal til, at genindrette vores skoler, så vi udnytter alle kvadratmeterne bedst mulig med størst rumlighed i forhold til faciliteter, der indbyder til bevægelse.

Indretning der støtter de forskellige læringsformerSkolens vægge kan og skal udnyttes med både grafiske virkemidler og integrerede, indbyggede lege- og klatreredskaber.

Med alt den fysisk aktivitet, er det også vigtig at husk det nære rum, som er oplagt til ro og fordybelse.

Indretningen af klasserummet skal understøtte de forskellige læringsformer, hvor både rent boglige, individuelle opgaver, gruppearbejde og fysisk læring er i spil.

Der kan ikke kommenteres på dette indlæg.

LONE LINGS ● ROLIGHEDSVEJ 45 ● 8240 RISSKOV ● M: 23346978 ● E: info@lonelings.dk ● CVR NR 31691273